← Takaisin

Selkokielelle.fi

Selainlaajennus

Mikä on Selkokielelle-laajennus?

Selainlaajennus selkeyttää verkkosivun tekstiä. Valitse teksti. Paina hiiren oikeaa nappia. Valitse Selkeytä teksti. Tulos ilmestyy oikeaan reunaan.

Ominaisuudet

Asennusohje (kehitysmoodi)

1. Lataa lähdekoodi

Kloonaa tai lataa tämä arkisto GitHubista:

Lataa ZIPGitHub-arkisto

Tai kloonaa: git clone https://github.com/PekkaSetala/selkokielelle.git

2. Avaa Chromen laajennussivu

  1. Avaa Chrome.
  2. Kirjoita osoitteeksi: chrome://extensions
  3. Ota Kehitysmoodi käyttöön oikeasta yläkulmasta.

3. Lataa laajennus

  1. Paina Lataa purettu laajennus.
  2. Valitse extension-kansio projektin sisältä.
  3. Laajennus ilmestyy laajennusluetteloon.
Tämä on kehitysversio. Chrome Web Store -julkaisu on tulossa. Sen jälkeen voit asentaa laajennuksen ilman kehittäjämoodia.

Käyttöohje

  1. Valitse teksti verkkosivulta.
  2. Paina hiiren oikeaa nappia.
  3. Valitse Selkeytä teksti.
  4. Tai paina Alt+S (Mac: Option+S).
  5. Tulos ilmestyy oikeaan reunaan.

Rajoitukset

Tietosuoja

Laajennus ei tallenna tekstiä. Se lähettää tekstin vain selkeyttämistä varten. Lue lisää tietoja palvelusta.

Ongelmat?

Ei toimi? Tarkista, että kehitysmoodi on päällä chrome://extensions-sivulla ja internet-yhteys toimii.